Folk gör mej störd.

Är det något jag hatar så är det kallprat på fester och liknande. Man hälsar och ler som aldrig förr.
Och det är såhär det går till.
Idiot - Hej hej.
Jag - Hallå.
Kallprat infinner sej.
Idiot - Så vad jobbar du med?
Jag - Vadådå? Så att du kan låtsas spela intresserad?

För vem faan bryr sej? Du ÄR inte ditt jobb.
Om du arbetar som snickare tex. Då vill folk automatiskt höja på ögonbrynen och nicka låtsas-intresserade. Medans snickaren pratar lite allround om sitt jobb och sina spikar. Så sitter man ändå där och filofiserar i sina egna tankar UTAN att lyssna.
Eller så lyssnar man och glömmer bort det inom loppet på 10 minuter.

För enda andledningen varför man frågar vad folk arbetar med, är för att det är en vana.
Man skulle ju lika gärna kunna fråga, hur längesen personen i fråga käkade en banan?
Då skulle man ju garanterat bli ihågkommen och antingen få ett par konstiga blickar eller ett gemensamt garv.



Idag hatar jag vanligt folk överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: Connie

men man måste ju fråga vad dom jobbar med så man vet vilka idioter man släppt in på en fest. annars skulle man ju lika gärna annonsera på UNT. "Hallå alla idioter välkommen till mig på fest" =)

2009-03-03 @ 09:58:16
URL: http://connieee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ska ALLTID vara värst, Connie ;) Men jag älskar dej ändå, systeryster! :D

2009-03-03 @ 12:24:43
URL: http://kahlua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0