För djupt för dej.

Ibland undrar jag om det bara är jag som är precis som jag. Varje människa är unik. Mm, eller hur.
Eftersom det finns så pass många människor så kan man ju faktiskt inte veta att alla är unika.
Och om jag skriver kort.
Då vet ju inte du om jag menar: icke lång eller bilder eller en lek med knektar,kungar och damer i.
Jag menar de finns ju så många ord som faktiskt inte finns. Var dom tvungna att ta samma ord till olika saker?

Jag har inte rökt på jättelänge. Typ en hel evighet. Saknar det där med att gå ut o sätta sej på trappan och bara fundera och blossa. Stirra i luften och för att sen kolla ner på skorna. Och typ tänka hur man kunde designa ett par skor så jävla mycket snyggare. Eller typ undra varför det snöar egentligen? Jag menar, snö behövs väll inte.. Eller?
Något annat jag har tänkt på hela mitt liv (iaf så länge jag kan minnas) är varför man uppfann kylskåpsmagneter? Eller hur man gjorde innan dom uppfann kapsylöppnaren? Uppfann dom kapsylen och kapsylöppnaren samtidigt?
Varför krångla till det så förbaskat när det finns skruvkork?
Och varför snabbkaffe liksom? Det tar ju faktiskt lika lång tid att koka vatten som att sätta på en kanna bryggkaffe.

Och något jag verkligen stör mej på är tex när man ska göra surdeg. Hur fan kan man komma på en sådan sak?! "Jahapp, nu blandar vi det här mjölet med det här och häller i lite sånt hära och låter det stå i 24 timmar. Och sen imorgon så ska vi fortsätta att hälla i det här och det här och SEN in i ugnen". Kom igeeeen alltså?!

Eller som en enkel sak som Te. Att ens komma på en sån sak, att trycka in en massa torkade växter i en liten påse. Och koka vatten och hej och hå.

JAG OOOOORKAR INTE HA SÅNA HÄR DJUPA TANKAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0