Morsan, jag och Kung Henry.

Jag och mamma hade en trevlig diskussion igår, om vad Lördagsvkällen hade bjudit på. Morsan och farsan hade varit på MCfest på Bäverns gränd, där det var en förhyrd lokal med band som förgyllde kvällen.

Jag - Vad gjorde ni mer då?
Mamma - Jo, sen gick vi vidare till O´connors och efter det så gick vi vidare till en annan klubb... Bullit hette den.
Jag - Bullit? Allvarligt?
Mamma med ett leende - Jaa..
Jag - Men där hänger ju folk i min ålder. Och dom kör väll house och sån musik där?
Mamma - Ja, dom hade lite hård musik.. Vet inte vad det kallas..
Jag - House kanske?!
Mamma - Ja, något techno-aktigt... Iallafall! Vet du vem jag träffade där?!
Jag - Nä...?
Mamma - Kung Henry! Åh jag fick tillochmed känna på hans dreads! Och jävlar vilken trevlig kille det var!






Jag har aldrig varit på Bullit, men rapparen/poeten Kung Henry har man ju koll på vem det är!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0