Idioti.

Häromdagen satt jag för mej själv på trappan, med en cigg i ena handen och en kaffekopp i den andra. Stirrade blankt och bara tänkte på den här hysterin runt kärlek. Tänkte så det knakade och hummade för mej själv. Jag börja måtta med armarna. Gestikulera med händerna. Först ut med armarna så långt jag kan. Efter ungefär 30 sekunder bestämde jag mej, då minskade avståndet, stannade med att måtta med händerna ungefär såsom mina axlar är breda.
-Ja, det här blir nog rätt lagom. Såhär idiotisk är kärleken!
Jag syftade såklart på mina egna erfarenheter. Antingen är det sex. Bara massa sex. Eller så är det kärlek som inte räcker över vänskapsgränsen. Varför kan det inte bara vara en fin blandning utav allt? Varför måste det vara antingen eller? Är man krävande om man bara vill ha det tydligt att det man har tillsammans, ska vara förklarat som ett vi-är-ihop-förhållande?
Det behöver inte leda till ett familjeliv, villa, bil och köksrenoveringar och hela paketet.
Men kom igen, ge mej lite kärlek bara, som förhoppningsvis varar längre än en årstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0