Baren är alkolisternas barnmorska.

Punkt slut. Så mycket skit man får stå ut med när man är servitris/bartender. Jag skulle så gärna vilja dela ut en och annan lavett till alla snuskgubbar! Och jag tycker så synd om alla människor som inte ens kan leva utan den där starkölen till lunchen. Eller det där vinglaset.
Och här sitter jag, för att ge lite liv i min blogg. Skulle kunna sitta här o skriva i en vecka i sträck om allt som har hänt. Men det har jag inte tid med, för jag vill hinna göra något kul nu på mina två efterlängtade lediga dagar! Har jobbat ungefär mellan 9 - 15 timmar varje dag. Men det är ju bara till 1 September det kommer hålla på såhär. Sen ska jag ta ledigt i någon vecka, innan jag börjar jobba igen. Och på tal om jobb, jag har blivit erbjuden ett servitrisjobb i Oskarshamn i höst och framöver. Och så som jag har tjatat på att komma härifrån, så finns det nog inget som stoppar mej. Visst jag skulle ju plugga i höst, men det kan man ju skjuta på. Kocken på restaurangen som jag jobbar på nu, erbjöd mej det jobbet. 

Annars? Tankarna har vilat mest på en person. Första gången på länge, att jag känner, att honom vill jag vara med. Han kan verkligen få mej att skratta, och jag trivs så jävla bra med honom.


Har hänt en del roliga saker också. Som senast igår, en i disken skulle fylla på baren med flaskor. Och nu var det Mariestad Starköl. Aswad heter han, och som ni märker på namnet är han ju inte svensk.
Jag står i baren och skulle precis hjälpa till att lasta in i kylen. Och på dom starka Mariestad ölen står det "Export" på kapsylen till flaskan. Klyftig som jag är, så kunde jag bara inte låta bli!
Jag pekandes på en flaska efter den andra - Export, export, export...... IMPORT! Och pekar på han.
No hard feelings där inte! Fyfan vad vi skratta =P


Som sagt ledig idag och imorn... What to do, what to do... Jo Simon har ju avslutning imorrn, så dit ska jag o köpa med mej nån fet present till gullungen.. =)


Jag tog ett kort på min dricks igår, lovar o lägga ut den snart... =P

Ska kila, och göra något vettigare!

Over n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0