Inlägg utan rubrik. Aa det var bra så!

Jag känner inte igen mej själv längre. Jag snusar, blev störtkär, drar allt på kortet. Måste jag fortsätta? Ska berätta om ett par saker som hänt på jobbet under sommaren, har hänt en jävla del, men minnet håller inte alla gånger!

Jag står i baren, plötsligt kommer en av våra spydiga stammisar fram som är en välkänd äldre dam här i Öregrund. 
Jag - Ja tack? 
Damen - Ja jag tänkte ta en Blazer. 
Jag låtsades att inte höra, utan säger artigt. - En gång till?
Damen - En blazer! Jag ska ha en blazer! 
Jag lät huvudet skratta lite för sej självt en stund, eftersom att blaza tex är inte drickbart, utan det är ju något helt annat. 
Damen hänger över baren och höjer rösten och pekar åt alla möjliga håll i vårat sortiment - En BLAAAZER!  
Och jag är ju duktigt serviceminded, så jag är ju alltid så förtjusande trevlig oavsett situationerna.
Jag igen - En blazer säger du? Och får jag fråga vad det är för något?
Damen - Andra hyllan i kylen..
Jag som först då förstår att hon menar en Baccardi Breezer. Plockar fram den...
Damen - Ja jag har ju sagt det hela tiden, en blazer!!!

Jag springer ute på uteserveringen och ska precis plocka av ett bord där två äldre herrar sitter som precis har ätit våran Strömming med färskpressad potatis.
Jag - Smakade det bra?
Båda nickar och svarade att det smakade bra.
Den ena gubben - Men det var ju något nytt..
Jag - Något nytt?
Gubben - Ja det var ett himla konstigt sätt att servera strömming på..
Jag och den andra gubben som sitter vid samma bord bara tittar på honom frågandes.
Gubben - Ja det är första gången i hela mitt liv jag äter ris till strömming!
Jag - Men det serverades med pressad potatis.
Gubben - Jahaaa!! Så det var det, det var? Jag trodde det var ris... Som sagt det smakade bra!

Jag är precis på väg fram till ett bord där ett medelålderspar sitter, och jag ska lämna notan. När jag lägger ner notan så griper damen tag i min hand och håller stadigt medans hon kollar mej i ögonen.
- Du är värdefull.
Jag kunde inte göra annat än att titta på henne...
Damen - Du är unik... Och en väldigt värdefull människa, glöm inte det.
Jag chockad - Jahaa... Eeh...
Damen fortsätter - Han har en plan för dej!

Snacka om att jag var i chock, haha. Men anyway, dom glömde deras paraply och som tur var hade dom inte hunnit långt, utan dom var precis utanför restaurangen.
Jag - Ursäkta... Ni har glömt erat paraply.
Dom tackade, och damen säger - Gud välsigne dej!


Ja jag vet NO LIFE ! Men fyfan vad man har garvat....

Åååh det nästan bästa är när jag har ett bord ute där det sitter en välklädd äldre man med sin hustru, märks mycket väl att de är lite utav överklass och kommer antagligen från sthlm.
Jag tar beställningen, och dom ska ha ett dyrt rött vin, men ingenting att äta.
När jag precis ska gå in, så hojtar han efter mej.
Jag - Ja?
Han - Ursäkta men jag måste bara få fråga... Era pizzor?
Jag - Mm?
Han - Bakar ni dom själva?

Haha, nej vi köper dom på ica... ?! Seriöst? Folk är roliga... =P


Oooh, btw, jag har en ny kärlek i dryckväg, White russian med mörk rom istället för vodka. Yummie!



Förresten! Har glömt att säga det... Men jag gick ner 8 kilo första månaden jag jobbade... haha... aweeesssooome!
 
Pallar
inte skriva mer nu, jag o Fie drar tidigt imorrn.. So long fetokisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0